Plastyka wałów paznokciowych – rekonwalescencja po zabiegu

Wrastające paznokcie to powszechny problem dotyczący naszych stóp. Osoby nim dotknięte zmagają się z ogromnym dyskomfortem i cierpią z powodu dolegliwości bólowych. Plastyka wałów okołopaznokciowych pozwala na skuteczne pozbycie się przyczyny wrastających paznokci. Wybierasz się do gabinetu podologa? Dowiedz się, jak wygląda cała procedura, a także rekonwalescencja pozabiegowa.

Plastyka wałów paznokciowych – dla kogo?

Nadmiar tkanki wokół płytki paznokciowej stanowi problem utrudniający leczenie wrastających paznokci, a często jest główną przyczyną wrastania. Dolegliwość ta wiąże się nie tylko z bólem, ale bardzo często przebiega w towarzystwie stanu zapalnego i infekcji bakteryjnej, co spowodować może kolejne problemy zdrowotne. Chociaż na wrastanie paznokci u stóp narażone są osoby w każdym wieku, coraz częściej do gabinetu trafiają ludzie młodzi, a nawet dzieci. Do podologa powinieneś zgłosić się, jeśli masz problem z:

Przyczyny wrastania paznokci

Najczęstszą przyczyną wrastających paznokci jest ich nieprawidłowe obcinanie, wycinanie bocznych krawędzi oraz urazy w obrębie paznokci i wałów okołopaznokciowych. Aby tego uniknąć, paznokcie należy skracać regularnie i “na prosto”, bez pozostawiania ostrych krawędzi. Do pozostałych czynników sprzyjających wrastaniu, zaliczyć możemy noszenie zbyt ciasnego obuwia, nadwagę, dziedziczny przerost wałów okołopaznokciowych oraz zaburzenia biomechaniki.

Jak przygotować się do zabiegu plastyki wałów paznokciowych?

Tak jak wszystkie zabiegi chirurgiczne w Anmedica, również plastyka wałów paznokciowych poprzedzona jest konsultacją bezpośrednio w gabinecie lub konsultacją online (kontakt@anmedica.com). Po zakwalifikowaniu pacjent otrzymuje wszystkie zalecenia dotyczące przygotowania palca do zabiegu oraz opieki pozabiegowej. Dzięki temu pacjent może zaplanować zabieg oraz rekonwalescencję i odpowiednio się do niego przygotować. Po przybyciu do centrum Anmedica pacjent wypełnia odpowiednie dokumenty, przyjmuje antybiotyk i lek przeciwbólowy (wg wskazań lekarza).

Przebieg zabiegu plastyki wałów paznokciowych

Plastyka wałów okołopaznokciowych jest zabiegiem przeprowadzanym w znieczuleniu miejscowym. Wykonuje go zespół w składzie: lekarz chirurg i podolog. Dotyczy tylko tkanek miękkich – paznokieć i jego struktura pozostają nienaruszone. Zabieg polega na usunięciu przerośniętych oraz zmienionych zapalnie tkanek bocznych paznokci. Cała procedura trwa od 30 minut, a po jej zakończeniu lekarz zakłada na ranę szwy i opatrunek. Po zabiegu pacjent może wrócić do domu. Lekarz wystawia zwolnienie lekarskie na czas potrzebny do pełnego wygojenia rany zabiegowej.

Plastyka wałów paznokciowych – rekonwalescencja

Plastyka wałów okołopaznokciowych jest zabiegiem bezpiecznym, co pozwala na szybką rekonwalescencję i znacząco zmniejsza ryzyko powikłań. Niemniej pacjent zobowiązany jest do przestrzegania indywidualnych zaleceń. Szwy ściągane są po około 14 dniach. W tym czasie należy:

Wystąpienie jakichkolwiek niepokojących objawów zawsze należy zgłosić lekarzowi, a w razie konieczności udać się na wizytę do gabinetu. Zapraszamy do Wielkopolskiego Centrum Zdrowej Stopy Anmedica. Nasi specjaliści tworzą wyspecjalizowany i doświadczony zespół podochirurgiczny. Skonsultuj swój przypadek, wysyłając zdjęcia i krótki opis: kontakt@anmedica.com

5/5 - (3)