Paznokieć zmieniony chorobowo

Twój paznokieć zmienił kształt w wyniku urazu, lub z niewiadomych Tobie przyczyn? Możliwe, że masz do czynienia z paznokciem zmienionym chorobowo. Nasi podolodzy zajmują się oczyszczaniem takich zmian oraz leczeniem ich przyczyn. Poniżej przeczytasz więcej na ten temat. Jeśli problem dotyczy także Ciebie, umów się na wizytę w naszym gabinecie podologicznym przy ulicy Grunwaldzkiej 121 w Poznaniu.

Czy choroba dotknęła Twój paznokieć? Jak przebiega leczenie?

Jest to dolegliwość, często odnosząca się do osób starszych, jak również pojawiająca się w przebiegu chorób wrodzonych lub w wyniku urazów mechanicznych. Zgrubienia mogą powstawać na wszystkich palcach stopy i wymagają specjalistycznej interwencji. Terapia polega na stopniowym szlifowaniu płytki paznokcia specjalnymi frezami, dzięki czemu staje się ona cieńsza i bardziej podatna na dalsze zabiegi. Usuwane są także ewentualne zrogowacenia, występujące pod paznokciami, gdyż mogą one stać się przyczyną rozwoju grzybicy.

Leczenie paznokcia zmienionego chorobowo – kompendium wiedzy

Czas trwania zabieguCena zabieguPrzygotowanie do zabieguZalecenia po zabieguPrzeciwwskazania
30-45 minutod 100 złW związku z ew koniecznością pobrania materiału do badania zaleca się:
  • w dniu wizyty pacjent nie myje stóp i ich nie dezynfekuje
  • przez minimum 14 dni (a najlepiej 4 tyg) nie stosuje preparatów/maści na grzybicę, p/bakteryjnych, odżywek, olejków, lakieru do paznokci, hybrydy, zmywacza do paznokci
  • regularne wizyty w gabinecie w celu oczyszczania płytki paznokciowej
  • stosowanie preparatów wg schematu zaleconego przez podologa
  • ochrona domowników przed możliwością zarażenia (własny ręcznik itp)
brak przeciwwskazań

Sprawdź także jakie są objawy grzybicy paznokcia, która może pojawić się przy paznokciu zmienionym chorobowo.