Ile kosztuje usuwanie odcisków u podologa i dlaczego warto udać się z tym do specjalisty?

Niewłaściwe buty i pielęgnacja skóry oraz nieprawidłowa budowa stopy, przyczyniają się do powstawania bolących odcisków na stopach. Najbardziej efektywny sposób na usunięcie odcisków i modzeli to zabieg podologiczny

Czym są odciski?

Odciski, inaczej nagniotki, to niewielkie obszary zgrubiałej skóry powstałe na skutek długotrwałego ucisku lub tarcia. Powodują one zagęszczenie włókien kolagenowych i przyspieszenie procesu dojrzewania spłaszczonych komórek rogowych.

Odciski pojawiają się z powodu reakcji obronnej skóry na miejscowy ucisk. W jego wyniku komórki rogowe są wgniatane w głąb skóry, powodując ból. Odciski najczęściej pojawiają się u osób z płaskostopiem podłużnym i poprzecznym. Umiejscawiają się na: przodostopiu, grzbietowej stronie palców, między palcami stóp oraz niekiedy w okolicy pięt.

Odciski dzieli się na:

Odciski mogą pojawić się w różnych miejscach na stopie:

Przyczyny odcisków na stopach

Najczęstszą przyczyną odcisków na stopie jest długotrwały ucisk na tkanki spowodowany niewygodnym lub zbyt ciasnym obuwiem. Na ich powstanie narażone są osoby, które mają różnego rodzaju deformacje stóp, modzele, wady postawy, płaskostopie. Do czynników ryzyka zalicza się również:

Błędy w leczeniu odcisków:

Do najczęstszych błędów i nieprawidłowych sposobów leczenia odcisków na stopach należą:

Takie metody powodują uszkodzenie zdrowej tkanki a odciski pozostają nienaruszone.

Jak zlikwidować odciski na stopach?

Wiele osób zastanawia się, co jest dobre na odciski na stopach i w jaki sposób najlepiej je usunąć. Najlepszym i najbezpieczniejszym sposobem na odciski jest usunięcie ich w gabinecie podologicznym.

Do pozbycia się odcisku wykorzystuje się jednorazowe narzędzia. Zabieg polega na rozpoznaniu rodzaju odcisku i usunięciu go przy pomocy dłutka. Następnie miejsce po usunięciu odcisku zostaje wygładzone przy użyciu odpowiednich frezów i kapturków. Na wgłębienia powstałe po odcisku aplikowany jest preparat leczniczy, a na zakończenie zakładane jest odciążenie, aktywnie wspomagające wygojenie opracowanego miejsca. Po zabiegu można normalnie funkcjonować, bez żadnych dolegliwości bólowych ani dyskomfortu. Zabieg wykonany przez specjalistę, w większości przypadków, jest bezbolesny.

Większość odcisków udaje się usunąć na pierwszej wizycie u podologa, zdarzają się jednak wieloletnie, głębokie zmiany, które wymagają kilkukrotnych wizyt w gabinecie, zastosowania specjalnych środków złuszczających i opatrunków. W gabinecie Anmedica bolesne odciski można usunąć w znieczuleniu miejscowym.

Ile kosztuje zabieg usuwania odcisków?

Cena usuwania odcisków w gabinecie podologicznym jest zależna od ilości zrogowaceń. W przypadku jednego to wydatek ok. 70 zł plus odciążenie.

3.7/5 - (8)