Wrastający paznokieć

leczenie paznokcia u podologa

Zmagasz się z problemem wrastających paznokci? Nasz gabinet podologiczny w Poznaniu pomoże Ci pozbyć się problemu. Jesteśmy wykwalifikowanym zespołem, który pomoże Ci nawet w najbardziej zaawansowanym przypadku.

Czym jest wrastanie paznokci?

Jest to defekt nie tylko estetyczny. generują dolegliwości bólowe oraz mogą stać się źródłem rozwoju stanów zapalnych – wrastające paznokcie stanowią często wynik nieprawidłowej pielęgnacji lub użytkowania niewygodnego i zbyt ciasnego obuwia.

Dlaczego paznokcie u stóp wrastają?

Podstawowym powodem wrastania paznokci jest ich nieodpowiednie obcinanie, jak również zły kierunek odrastania po urazach, interwencjach chirurgicznych lub po terapii grzybicy. Przyczyną wrastających paznokci może być również dziedziczna skłonność do przerostu wałów paznokciowych, nadwaga oraz ciąża.

Rozpoznanie wrastających paznokci

To dość prosty proces. Opiera się na kilku specyficznych objawach. Wrastające poznokcie rozpoznamy po tych cechach:

• krawędź płytki paznokcia wrasta w wał okołopaznokciowy
  • pojawia się zaczerwienienie
  • powstaje stan zapalny
  • powstaje obrzęk wywołujący ból

Jeżeli zauważysz choć jeden z powyższych objawów, koniecznie zapisz się na konsultację. Im szybsza reakcja, tym bardziej skuteczne leczenie.

Terapia podologiczna wrastających paznokci dobierana jest indywidualnie

Początkowo jest optymalizowana do stanu pacjenta oraz przyczyn jego dolegliwości i ewentualnego, dotychczasowego leczenia. Warto zaznaczyć, że problemy w obrębie stóp generują często poczucie zawstydzenia i poddawane są domowym sposobom leczenia, które w przypadku wrastania paznokci okazują się nieskuteczne. Niezbędna staje się konsultacja ze specjalistą i wdrożenie efektywnej terapii.

Leczenie wrastających paznokci w Poznaniu

Nasz gabinet oferuje kompleksową opiekę nad stopami, zapewniając maksymalną skuteczność realizowanych zabiegów. Nasze profesjonalne podejście i specjalistyczna wiedza, jak również dostęp do odpowiednich narzędzi, pozwalają na efektywne leczenie najtrudniejszych przypadków. Doświadczony personel i kameralna atmosfera gwarantują satysfakcję z wizyty oraz niwelują dyskomfort, związany z leczeniem wstydliwej dolegliwości.

Dowiedz się, czym różnią się paznokcie wrastające od paznokci wkręcających. Są bardzo podobne i często możemy mieć problem z ich odróżnieniem.