Usuwanie odcisków

Zauważyłeś stwardniałe punkty na skórze stopy? Zrogowacenia zaczynają sprawiać ból? Możliwe, że na twoich stopach pojawiły się odciski. Nasi podolodzy potrafią usunąć je bezboleśnie. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak powstają odciski. Jeśli podejrzewasz, że podobne zmiany pojawiły się na twoich stopach, zadzwoń i umów się na wizytę w naszym gabinecie. Wszystkich pacjentów zapraszamy na ulicę Grunwaldzką 121 w Poznaniu.

Odciski, nazywane inaczej nagniotkami, powodują ból podczas chodzenia, jak również nie wyglądają estetycznie. Skąd jednak się biorą?

Jak powstają odciski?

Powodów może być wiele. Oto najczęstsze przyczyny powstawania odcisku na stopie:

• użytkowanie nieodpowiednio dobranego obuwia
  • nieprawidłowe stawianie stopy podczas chodzenia
  • deformacja lub otyłość, generująca nadmierne obciążenie stóp

Pojawił mi się odcisk na stopie. Co zrobić?

Każdy odcisk posiada część rogową – tak zwany czop, który uciska na zakończenia nerwowe, co determinuje dolegliwości bólowe. Aby je zniwelować, konieczne jest wprowadzenie zmian w codziennym funkcjonowaniu.

Należy zmienić niewygodne obuwie na takie, którego podbicie i podeszwa będą odpowiednie do kształtu i rozmiaru stopy. Warto używać specjalnie dobranych wkładek do butów oraz unikać noszenia zbyt obcisłych rajstop i skarpet.

Jak podolog usuwa odcisk?

W gabinecie podologicznym realizowane są zabiegi usuwania odcisków, wraz z ich korzeniem. Terapia jest bezbolesna i pozwala odczuć ulgę. W zależności od stopnia zaawansowania rozwoju odcisku, możliwe jest jego usunięcie podczas jednej wizyty lub niezbędnych jest kilka zabiegów.

Usuwanie odcisków – kompendium wiedzy

Czas trwania zabiegu Cena zabiegu Przygotowanie do zabiegu Zalecenia po zabiegu Przeciwwskazania
ok. 30 minut 60 zł Zaleca się aby pacjent przed zabiegiem usuwania odcisku:

• nie zmiękczał skóry (moczenie) przed zabiegiem
  • nie używał preparatów aptecznych i plastrów na odciski
  • odciążenie miejsca z którego został usunięty odcisk (pacjent otrzymuje je w gabinecie)
  • przy nawracających odciskach – konsultacja z fizjoterapeutą w celu określenia przyczyny problemu i dobrania wkładek ortopedycznych
  • dobieranie wygodnego obuwia, skarpetek, rajstop, regularne usuwanie zrogowaceń
  • stopa niedokrwienna
  • pacjent z zaburzonym procesem krzepnięcia krwi, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie w momencie umawiania wizyty

Odciski mogą być bardzo podobne do infekcji wirusa brodawczaka ludzkiego. Usuwanie kurzajek to jednak zupełnie inna procedura.