Rozpadliny, pękające pięty

Skóra na twoich piętach jest sucha i szorstka? Bardzo możliwe, że pojawia się u Ciebie problem z pękającymi piętami. Jest to bardzo nieprzyjemna dolegliwość, gdyż pęknięcia i rozpadliny na piętach mogą powodować ból oraz stany zapalne. Przeczytaj więcej o pękających piętach, jeśli zauważasz podobne objawy u siebie, umów się na wizytę do naszego gabinetu na ulicy Grunwaldzkiej 121 w Poznaniu.

Nadmierne wysuszenie skóry na stopach, powstawanie rogowaceń i pęknięć stanowi najczęściej wynik błędów w codziennej pielęgnacji, w której brakuje środków nawilżających oraz natłuszczających. Przyczyną może być również nadmierne złuszczanie, choroby wewnętrzne oraz nadwaga. Pękanie pięt jest bolesne i generuje dyskomfort, a w rozpadlinach mogą rozwijać się stany zapalne i zakażenia.

Nieodzowna jest zatem terapia, obejmująca rozpoznanie przyczyn problemu pękających pięt, usunięcie zrogowaceń i dezynfekcję pęknięć, które po zabiegu zabezpieczane są specjalnym opatrunkiem. Pacjentowi zaleca się pielęgnację w domu, która uwzględnia przepisane przez podologa preparaty i musi być realizowana systematycznie.

Leczenie rozpadlin i pękających pięt – kompendium wiedzy

Czas trwania zabiegu Cena zabiegu Przygotowanie do zabiegu Zalecenia po zabiegu Przeciwwskazania
40-60 minut od 80 zł Zaleca się aby pacjent:

• nie zmiękczał skóry (moczenie) przed zabiegiem
  • nie używał preparatów aptecznych
  • regularne wizyty (co 4-6 tygodni)
  • stosowanie się do zaleconej terapii domowej
  • odciążenie (dobrane przez podologa)
  • obuwie z dobrą amortyzacją
  • niekiedy konieczność dobrania ind wkładek ortopedycznych
  • rezygnacja z omegi, metalowych tarek, skarpet złuszczających
brak przeciwwskazań do zabiegu

popękane pięty przed i po

Innym rodzajem zrogowaceń skóry stopy są modzele. Dowiedz się jak powstają.