Usuwanie modzeli

Zauważyłeś rozległe stwardnienia na podeszwie stopy? Pomimo regularnego usuwania naskórka problem powraca? Prawdopodobnie na twoich stopach pojawiły się modzele. Podolog jest w stanie usunąć nie tylko zrogowaciałą skórę, ale także przyczynę jej powstawania. Przeczytaj więcej na ten temat. Jeśli widzisz podobne zmiany na swoich stopach, umów się do nas na wizytę. Pacjentów przyjmujemy w naszym nowoczesnym gabinecie na ulicy Grunwaldzkiej 121 w Poznaniu.

Co to są modzele?

To specyficzne obszary na stopach, w których skóra jest zrogowaciała i zżółknięta. Powstają wskutek nadmiernego tarcia lub obciążenia stopy, a najczęściej dostrzec je można w części podeszwowej stopy i w okolicach kości śródstopia. W przebiegu terapii zmiany skórne są zmiękczane specjalnie dobranymi preparatami oraz wygładzane.

Przyczyny i zapobieganie powstawania schorzenia

Proces usuwania modzeli może okazać się długotrwały, a jego czas uzależniony jest od stopnia zaawansowania zmian skórnych oraz pielęgnacji, stosowanej przez pacjenta w domu. Warto także zapobiegać powstawaniu tego problemu, niwelując ich przyczyny. Działania profilaktyczne powinny obejmować noszenie wygodnego i odpowiednio dobranego obuwia oraz stosowanie specjalnych wkładek do butów. Wśród przyczyn powstawania modzeli wymienić należy także nierównomierne obciążanie stóp, płaskostopie i zmiany ortopedyczne, otyłość oraz ciążę.

Usuwanie modzeli – kompendium wiedzy

Czas trwania zabiegu Cena zabiegu Przygotowanie do zabiegu Zalecenia po zabiegu Przeciwwskazania
30-60 minut
  • 50 zł – strefa 1
  • 80 zł – obie stopy
Zaleca się aby pacjent:

• nie zmiękczał skóry (moczenie) przed zabiegiem
  • nie używał preparatów aptecznych
  • regularne usuwanie zrogowaceń w gabinecie podologicznym
  • stosowanie metod i preparatów do pielęgnacji domowej, dobranych przez podologa
  • w większości przypadków konsultacja w fizjoterapeutą w celu określenia przyczyny powstawania modzeli i dobrania wkładek ortopedycznych
brak przeciwwskazań do zabiegu

usuwanie modzeli

Poznaj lepiej naszego ortopedę.