Modzele

Zauważyłeś rozległe stwardnienia na podeszwie stopy? Pomimo regularnego usuwania naskórka problem powraca? Prawdopodobnie na twoich stopach pojawiły się modzele. Podolog jest w stanie usunąć nie tylko zrogowaciałą skórę, ale także przyczynę jej powstawania. Przeczytaj więcej o modzelach. Jeśli widzisz podobne zmiany na swoich stopach, umów się do nas na wizytę. Pacjentów przyjmujemy w naszym nowoczesnym gabinecie na ulicy Grunwaldzkiej 121 w Poznaniu.

Modzele to specyficzne obszary na stopach, w których skóra jest zrogowaciała i zżółknięta. Powstają wskutek nadmiernego tarcia lub obciążenia stopy, a najczęściej dostrzec je można w części podeszwowej stopy i w okolicach kości śródstopia. W przebiegu terapii zmiany skórne są zmiękczane specjalnie dobranymi preparatami oraz wygładzane.

Proces usuwania modzeli może okazać się długotrwały, a jego czas uzależniony jest od stopnia zaawansowania zmian skórnych oraz pielęgnacji, stosowanej przez pacjenta w domu. Warto także zapobiegać powstawaniu modzeli, niwelując ich przyczyny. Działania profilaktyczne powinny obejmować noszenie wygodnego i odpowiednio dobranego obuwia oraz stosowanie specjalnych wkładek do butów. Wśród przyczyn powstawania modzeli wymienić należy także nierównomierne obciążanie stóp, płaskostopie i zmiany ortopedyczne, otyłość oraz ciążę.

Usuwanie modzeli – kompendium wiedzy

Czas trwania zabiegu Cena zabiegu Przygotowanie do zabiegu Zalecenia po zabiegu Przeciwwskazania
30-60 minut
  • 50 zł – strefa 1
  • 80 zł – obie stopy
Zaleca się aby pacjent:

• nie zmiękczał skóry (moczenie) przed zabiegiem
  • nie używał preparatów aptecznych
  • regularne usuwanie zrogowaceń w gabinecie podologicznym
  • stosowanie metod i preparatów do pielęgnacji domowej, dobranych przez podologa
  • w większości przypadków konsultacja w fizjoterapeutą w celu określenia przyczyny powstawania modzeli i dobrania wkładek ortopedycznych
brak przeciwwskazań do zabiegu

usuwanie modzeli

Poznaj lepiej naszego ortopedę.