Wrastający paznokieć

leczenie paznokcia u podologa

Zmagasz się z problemem wrastających paznokci? Nasz gabinet podologiczny w Poznaniu pomoże Ci pozbyć się problemu. Jesteśmy wykwalifikowanym zespołem, który pomoże Ci nawet w najbardziej zaawansowanym przypadku.

Czym jest wrastający paznokieć?

Jest to defekt nie tylko estetyczny. Generuje dolegliwości bólowe oraz może stać się źródłem rozwoju stanów zapalnych – stanowi często wynik nieprawidłowej pielęgnacji lub użytkowania niewygodnego i zbyt ciasnego obuwia.

Dlaczego paznokcie u stóp wrastają?

Podstawowym powodem jest ich nieodpowiednie obcinanie, jak również zły kierunek odrastania po urazach, interwencjach chirurgicznych lub po terapii grzybicy. Przyczyną  może być również dziedziczna skłonność do przerostu wałów paznokciowych, nadwaga oraz ciąża.

Rozpoznanie problemu

To dość prosty proces. Opiera się na kilku specyficznych objawach. Wrastające poznokcie rozpoznamy po tych cechach:

• krawędź płytki paznokcia wrasta w wał okołopaznokciowy
  • pojawia się zaczerwienienie
  • powstaje stan zapalny
  • powstaje obrzęk wywołujący ból

Jeżeli zauważysz choć jeden z powyższych objawów, koniecznie zapisz się na konsultację. Im szybsza reakcja, tym bardziej skuteczne leczenie.

Terapia podologiczna

Początkowo jest optymalizowana do stanu pacjenta oraz przyczyn jego dolegliwości i ewentualnego, dotychczasowego leczenia. Warto zaznaczyć, że problemy w obrębie stóp generują często poczucie zawstydzenia i poddawane są domowym sposobom leczenia, które w przypadku wrastania paznokci okazują się nieskuteczne. Niezbędna staje się konsultacja ze specjalistą i wdrożenie efektywnej terapii.

Leczenie wrastającego paznokcia w Poznaniu

Nasz gabinet oferuje kompleksową opiekę nad stopami, zapewniając maksymalną skuteczność realizowanych zabiegów. Nasze profesjonalne podejście i specjalistyczna wiedza, jak również dostęp do odpowiednich narzędzi, pozwalają na efektywne leczenie najtrudniejszych przypadków. Doświadczony personel i kameralna atmosfera gwarantują satysfakcję z wizyty oraz niwelują dyskomfort, związany z leczeniem wstydliwej dolegliwości.

Leczenie – kompendium wiedzy

Czas trwania zabieguCena zabieguPrzygotowanie do zabieguZalecenia po zabieguPrzeciwwskazania
ok. 30 minutod 150 złograniczenie moczenia stopy (tylko prysznic)
  • zmiana opatrunku/tamponady wg zaleceń
  • aplikacja zaleconego preparatu
  • unikanie moczenia palca (dozwolony prysznic)
  • przewiewne skarpetki/rajstopy
  • regularne wizyty kontrolne
  • cukrzyca
  • stopa niedokrwienna

Podobne metody leczenia są stosowane również w przypadku wkręcających paznokci.